این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ بهصورت یک رویداد مجازی برگزار شد، اما از قدرت و انسجام همیشگی خود برخوردار نبود. نمایشگاه سال ۲۰۲۲ هم بهطورکلی برگزار نشد. شاید ای تیری پس از برگزاری نمایشگاه E3 2023 بتواند دوباره تبدیل به همان رویداد محبوبی شود که میلیونها مشتاق این صنعت را از سرتاسر جهان کنار یکدیگر جمع میکرد.
اتحادیه سرگرمیهای نرمافزاری آمریکا (ESA/Entertainment Software Association) برای برگزاری این نمایشگاه با شرکت ReedPop همکاری میکند. این شرکت پیشازاین رویدادهایی مانند کامیک کان نیویورک، PAX و جشن جنگ ستارگان را برگزار کرده است. این همکاری میتواند نویدبخش یک نمایشگاه E3 بهیادماندنی برای افراد فعال در صنعت ویدیوگیم و طرفدارهای بازیهای ویدیویی باشد.
نمایشگاه E3 2023 پس از سه سال غیبت بخش حضوری، از ۲۳ تا ۲۶ خرداد سال آینده در لس آنجلس برگزار میشود.
۲۵ و ۲۶ خرداد نیز روزهای گیمرها نام دارد و روی بخش مصرفکنندگان صنعت بازی تمرکز میکند. برای بخش روزهای گیمرها سالنی مجزا از سالن بخش روزهای تجاری در نظر گرفته شده است. شرکتکنندگان در این دو روز میتوانند آیندهی گیمینگ را از نزدیک لمس کنند و با توسعهدهندگان، تولیدکنندگان محتوا، افراد شناختهشدهی رسانههای گیمینگ و بسیاری از اشخاص دیگر دیدار کنند.
سه سال متوالی است که شاهد برگزاری نمایشگاه گیمینگ محبوب E3 به شکل قدیم نبودهایم. چون ایتیری طی این سالها یا لغو شد یا تن به برگزاری دیجیتالی و غیرحضوری داد. این نمایشگاه سرانجام در سال ۲۰۲۳ در مرکز همایشهای لس انجلس برای ارائهی تجربهای حضوری بازمیگردد. رویدادهای دیجیتالی زودتر از نمایشگاه حضوری در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) آغاز میشود و رویداد اصلی در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئن (۲۳ تا ۲۶ خرداد) برگزار خواهد شد.
نظر شما دربارهی بازگشت نمایشگاه E3 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و کاربرهای یک گیمر در میان بگذارید.
منبع
نمایشگاه E3 زمانی شناختهشدهترین و محبوبترین نمایشگاه صنعت گیم بود، اما در سالهای اخیر با مشکلات زیادی دستوپنجه نرم کرده است. در نمایشگاه سال ۲۰۱۹ اطلاعات بیش از ۲۰۰۰ نفر از شرکتکنندگان ازطریق وبسایت رسمی ESA در دسترس عموم مردم قرار گرفت. نمایشگاه سال ۲۰۲۰ نیز بهدلیل شیوع پاندمی کرونا کنسل شد.
نمایشگاه E3 سالهای گذشته بخشهای تجاری و مصرفکنندگان این صنعت را در یک رویداد ادغام کردند. در نمایشگاه سال ۲۰۲۳ برای هرکدام یک بخش جدا در نظر گرفته شده است. از ۲۳ تا ۲۵ خرداد شاهد روزهای تجاری نمایشگاه خواهیم بود که روی افراد و شرکتهای متخصص این حوزه و رسانههای گیمینگ تمرکز دارد.
کایل مارسدن، معاون رئیس بخش گیمینگ ReedPop در اینباره گفت: «هدف ما این است که با برگزاری هفتهی سنتی نمایشگاه E3 دوباره [تمامی افراد] صنعت گیم را کنار هم جمع کنیم. ما میخواهیم نقش قدیمی این نمایشگاه بهعنوان یک رویداد جادویی جهانی برای سازندگان بازی و مصرفکنندگان را دوباره زنده کنیم».
تحریریه مجله بازی یک گیمر