بهبود مکانیسم‌های بازی خدای جنگ در God of War Ragnarok

همان‌طور که طرفداران سری خدای جنگ می‌دانند، داستان God of War Ragnarok قرار است پایانی بر حماسه‌ی کریتوس در نورث باشد و این بدان معنا خواهد بود که ادامه‌ی داستان این مجموعه در سرزمین‌های اساطیری دیگر ادامه می‌یابد. باید دید که استودیوی سانتا مونیکا چگونه برای ادامه‌ی این سری به توسعه و پایه‌گذاری یک اثر کاملا جدید و متفاوت با گذشته خواهد پرداخت.

«برای مثال در مورد کلاغ‌های اودین، من فکر می‌کنم وقتی ببینید که داستان خاص خود را دارند و اوج آن را در پایان بازی تجربه کنید، شگفت‌زده خواهید شد. حتی در مورد صندوق‌های Nornir، ما در مورد آن‌ها شیوه‌ای متفاوت از روایت را داریم تا هدف از اینکه چگونه و چرا در جایی که آن‌ها را پیدا می‌کنید، قرار گرفته‌اند مشخص شود. ما سعی می‌کنیم داستان همه این‌ موارد را روشن کنیم تا همه چیز در جهان بازی معنا پیدا کند. اما در عین حال ما چیزهای کاملا جدیدی نیز داریم؛ بنابراین فکر می‌کنم مفید خواهند بود و دلیلی برای نادیده گرفتن آن‌ها وجود ندارد».

بازی God of War Ragnarok قرار است در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) امسال روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه شود.



منبع

به‌گفته‌ی کارگردان God of War Ragnarok، سانتا مونیکا به‌جای خلق ویژگی‌های جدید بیشتر روی ارتقای مکانیسم‌های نسخه ۲۰۱۸ تمرکز کرده‌ است.

در ادامه ویلیامز به چند نمونه از مکانیسم‌هایی که از نسخه ۲۰۱۸ به‌صورت اصلاح شده یا ارتقا یافته در God of War Ragnarok گنجانده شده‌اند از جمله‌ کلاغ‌های اودین، صندوق‌های Nornir، بهبودهایی در سیستم مبارزه برای ایجاد تجربه‌ای جذاب‌تر اشاره کرد:

بخوانید  نحوه تنظیم رمز عبور PS5 در PSN برای ورود بدون رمز عبور

در همین راستا اریک ویلیامز، کارگردان بازی God of War Ragnarok در مصاحبه‌ی خود با مجله‌ی GamesRadar به بیان مطالبی پرداخته است. ویلیامز درباره‌ی ارتقای مکانیسم‌های بازی God of War در نسخه جدید توضیح داد:

کریتوس و آترئوس سوار بر قایق در بازی God of War Ragnarok

«دنباله‌ها لزوما همیشه به‌عنوان یک گام مهم به شمار نمی‌آیند. آن‌ها قرار است اصلاح‌شده باشند و به‌ویژه در زمینه‌ی روایت باید داستان قبلی را ادامه دهند. بازسازی یک بازی کامل تا مدت‌ها طول می‌کشد و باید آن را بپذیریم. اگر نسخه ریبوت را دوست داشتید، ما آن را با اعمال برخی ارتقاها دوباره به شما می‌دهیم».

سانتا مونیکا با عرضه‌ی بازی God of War در سال ۲۰۱۸ توانست علاوه‌بر توسعه و پایه‌گذاری مکانیسم‌های جدید که مشابه وسعت تغییرات آن را در کمتر فرانچایزی شاهد بوده‌ایم، حس و حال آشنای نسخه‌های قبلی این سری را برای طرفداران حفظ کند که یک دستاورد بسیار ارزشمند به شمار می‌آید. از همین رو بدیهی است که سانتا مونیکا در ساخت دنباله‌ی این بازی کمتر به فکر توسعه و خلق مکانیسم‌های جدید باشد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر