Octopath Traveler زمانی که چند سال پیش عرضه شد، شگفتی خوشایند بود. موتور کاملاً جدید HD-2D آن لذت بخش بود و گیم پلی آن از برخی از افسانه ترین فرنچایزهای Square Enix الهام می گرفت: یک کلاس عمیق به سبک Final Fantasy و سیستم شخصی سازی آمیخته با کاوش و گیم پلی. داستان غیرخطی SaGa. سریال با پیچ و تاب مبارزه با الهام از Bravely Default. اینها الهامات بسیار خوبی برای الهام گرفتن از آنها هستند، اما منجر به یک بازی شد که اگرچه عالی بود، اما به نظر می رسید برای یک هویت متمایز مبارزه می کند. شاید توسعه دهندگان نیز به این موضوع پی برده باشند – با Octopath Traveler II، به نظر می رسد Square Enix در تلاش است تا عناصر گیم پلی جدیدی را اضافه کند که به فرنچایز شخصیت خاص خود را ببخشد. و در بیشتر موارد، او به طرز شگفت انگیزی موفق شد.
لطفاً از یک مرورگر سازگار با ویدیوی html5 برای تماشای فیلم استفاده کنید.
یکی از جالب ترین جنبه های کاوش، اقدامات مسیر منحصر به فرد برای هر شخصیت است. اقدامات مسیر هنگام تعامل با اکثر NPC ها در دسترس هستند و به شما این امکان را می دهند که با آنها به روش های مختلفی درگیر شوید: به دست آوردن آیتم ها، توانایی های یادگیری، به دست آوردن اطلاعات اضافی مورد نیاز برای تکمیل ماموریت های اصلی و جانبی و حتی به خدمت گرفتن آنها به عنوان کمک های جنگی. جدید در Octopath Traveler II یک چرخه روز/شب است (که خوشبختانه میتوانید آن را به دلخواه کنترل کنید) که NPCهای تولید شده و اقدامات مسیری را که در دسترس شما هستند تغییر میدهد. به عنوان مثال، تاجر Partitio می تواند در طول روز آیتم های NPC را با قیمت های تخفیف دار خریداری کند، در حالی که در شب می تواند شخصیت ها را به عنوان دستیار رزمی استخدام کند. در عملکردهای اقدامات مسیر شخصیت همپوشانی وجود دارد، اما قضاوت در مورد اینکه چه چیزی در یک موقعیت خاص مفیدتر است، یک لایه سرگرم کننده از استراتژی اضافه می کند که معمولاً در کاوش شهر JRPG وجود ندارد.

تمرکز بر روی قوسهای شخصیتی به جای یک تهدید بزرگ و پرمخاطره در بیشتر زمان اجرای بازی، تازهکننده است و به Octopath Traveler II اجازه میدهد داستانهای جذاب مختلفی را تعریف کند که از نظر لحن و تمرکز بسیار متفاوت هستند. برخی از آنها نسبتا ضعیف تر هستند، اما برخی دیگر به شما دستور می دهند و توجه شما را به خود جلب می کنند و باعث می شوند که بیشتر بدانید. به عنوان مثال، تلاش اگنیا برای شهرت بسیار بیمزه است، در حالی که تحقیقات تمنوس در مورد نقشه قتل توسط یک فرقه مذهبی و تلاش ترون برای کشتن والدین خواندهای که او را بزرگ کردهاند، برجستهتر هستند. داستان مورد علاقه من داستان اسوالد است که او را به عنوان شخصیت اصلی خود انتخاب کردم – داستان محققی که پس از متهم شدن به قتل خانواده خود، مانند کنت مونت کریستو تصمیم به فرار و انتقام می گیرد. توسط یک همکار جذاب
سپس به مبارزه می رسیم که رضایت بخش ترین و جذاب ترین عنصر Octopath Traveler II است. رویاروییهای نوبتی مبتنی بر پایههایی است که توسط نسخه اصلی ایجاد شده است و بر نیاز به شکست استراتژیک دفاع دشمن از طریق استفاده از مهارتها و سلاحهای خاص تأکید میکند. همچنین یک سیستم “تقویت” وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا با مصرف نقاط تقویتی که به آرامی با هر دور مبارزه جمع می شوند، اثربخشی اعمال شخصیت را تا حد زیادی افزایش دهید. ماهیت منحصربهفرد هر شخصیت به عملکرد رزمی آنها نیز تسری پیدا میکند: هر یک از اعضای حزب دارای چندین مهارت و ویژگیهای فردی هستند که به شدت بر اقدامات خاص آنها و جریان مبارزه به طور کلی تأثیر میگذارد. هیکاری، جنگجوی سامورایی، مهارتهای رزمی آموخته شده از NPCها را به میدان میآورد، در حالی که Apothecary Castti میتواند آیتمها را با هم ترکیب کند تا معجونهای مفید یا مضر ایجاد کند. شاید لذت بخش ترین این مهارت ها مربوط به Ochette باشد، یک حیوان وحشی که می تواند دشمنان را دستگیر کند و آنها را در گوشتی بپزد که سلامت و وضعیت را به آنها بازگرداند – یا آنها را مجبور به استفاده از مهارت های خود در نبرد کند.
Octopath Traveler II یک دنباله ایده آل است. این بر پایههای نسخه اصلی استوار میشود و آنچه را که کارآمد است، ایجاد میکند، طراحی مشترک و ستونهای گیمپلی را ایجاد میکند – مکانیکهای رزمی، اقدامات مسیر، پیشرفت فرم آزاد – که امیدواریم در بازیهای آینده ادامه پیدا کند. همچنین مفاهیم و ایده های قرض گرفته شده از JRPG های دیگر – چرخه روز/شب و توانایی های نهفته – را تکرار می کند که تجربه کلی را افزایش می دهد. Octopath Traveler II از ابتدا تا انتها لذت بخش است و من را مشتاق کرد تا ببینم این مجموعه در آینده به کجا می رسد.