در مقابل، انتظار اینکه بازی با سرعت 4K/60FPS اجرا شود، این واقعیت را نادیده میگیرد که اکثر بازیهای AAA با رزولوشن اصلی کمتر از 4K اجرا میشوند، اما با استفاده از FSR 2 یا سایر فناوریهای با وضوح فوقالعاده ارتقا یافتهاند. بر اساس تعداد پیکسل های تریلر Starfield، فیلم بازی دارای وضوح داخلی 1296p یا 60٪ وضوح 4K بود. در این سناریو، در مقایسه با اجرای بومی بازی با وضوح 4K، فاصله بسیار کمتری با اثر کاهش مقیاس رزولوشن بازی برای افزایش عملکرد خواهید داشت.
سایه های ایجاد شده به روش Screen-space در فضای بازی از جمله عناصر جدیدی است که برای توسعه بازی Starfield به موتور ایجاد اضافه شده است. این تصاویر به شما این امکان را میدهند که جزئیات دقیقی از نحوه نمایش سایهها از دستها و سلاحهای بازیکن به سنگها و چمنهای کوچک روی زمین بازی را مشاهده کنید. زمین ظاهر ناهموار و تکه تکه بازی های قبلی Bethesda را نخواهد داشت.
پاسخ به این سوال جزئی تر و پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. جان استدلال می کند که هدف قرار دادن نرخ فریم بازی یک تصمیم طراحی است و عوامل متعددی در این تصمیم دخیل هستند. او توضیح داد که حتی کنسولهای دهه 80 میتوانستند بازیهای مربوط به آن دوران را با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کنند، اما واضح است که بسیاری از توسعهدهندگان در طول دههها تا به امروز بازیها را با نرخ 30 فریم بر ثانیه تجربه کردهاند. سوال این است که چه نرخ فریم به شما امکان می دهد به اهداف طراحی خود برای یک بازی برسید؟ در مورد استارفیلد مشخص است که با یک بازی جهان باز یا به اصطلاح جهان باز روبرو هستیم که تداوم عناصر در دنیای بازی، هوش مصنوعی، شبیه سازی ها و بسیاری از سیستم های به هم پیوسته در دنیای بازی باعث شده است. برای ایجاد یک تجربه کاربری کامل استفاده شده است.
البته هنوز استارفیلد زیادی برای کشف وجود دارد. بنابراین، با نزدیکتر شدن به تاریخ انتشار بازی در 6 سپتامبر امسال (کمتر از سه ماه دیگر)، گرافیک، گیمپلی و سایر سیستمهای آن را بررسی خواهیم کرد. میدان ستاره بدون در نظر گرفتن موفقیت یا شکست، یکی از جذاب ترین بازی های سال 2023 و چند سال قبل از آن لقب خواهد گرفت.
با تمام استرسی که این بازی ها به CPU وارد می کنند، کاهش رزولوشن بازی ممکن است تاثیر زیادی روی نرخ فریم بازی نداشته باشد.به عنوان یک توسعه دهنده، می توانید در عوض کیفیت تصاویر بازی را افزایش دهید و به راحتی از آنها خارج کنید. 30 فریم در ثانیه همانطور که می دانید، کسانی که به دنبال تجربه بازی با نرخ فریم بالاتر هستند، می توانند با استفاده از رایانه ای که قادر به انجام این کار باشد، بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه را در نسخه PC نیز تجربه کنند.
البته با توجه به آنچه در تریلر بازی دیده شد، به نظر نمی رسد نورپردازی جهانی باشد این بازی بر روشهای ردیابی پرتو تکیه میکند، اما سایههای واقعیتر و نورپردازی دقیقتر که رنگها و جهت تابش از منبع را در نظر میگیرد، تأثیر قابلتوجهی بر زیبایی بصری دارد. آنها استارفیلد دارند. البته ایجاد نورپردازی پیشرفته برای بسیاری از مناطق وسیع این بازی، ماموریت سختی خواهد بود. بنابراین، استفاده از یک راه حل پویا کاملا منطقی به نظر می رسد.
ویدیوی ۴۵ دقیقهای Bethesda نگاهی عمیق به استارفیلد و جنبههای مختلف آن داشت و یکی از جالبترین بخشهای کنفرانس بازیهای تابستانی ایکسباکس بود. این ویدیو حاوی جزئیات زیادی در مورد زیرساخت های فنی Starfield است که به عنوان یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های پیش روی دنیای بازی های ویدیویی شناخته می شود. اکنون جان لینمن و الکس باتاگلیا از Digital Foundry نگاهی عمیقتر به این ویدیو انداختهاند و سعی کردهاند Starfield Direct و همه چیز را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنند، از جمله اینکه چرا Bethesda وضوح 4K و 30 فریم در ثانیه را در کنسول سری X انتخاب کرده است. عواقب اجرای بازی روی کنسول سری S چه خواهد بود.
جلوه های تاری حرکت اجسام و پیکسل های تصویر بازی نیز به ساختار Starfield اضافه شده است و این شاید بیش از هر چیز به ظاهر و احساس کلی بازی در حرکت کمک کند.یکی دیگر از عوامل. جالب اینجاست که Studio id Software بر اساس تخصص خود در پیاده سازی این تکنیک با Doom Eternal، برای پیاده سازی motion blur در Starfield با Bethesda همکاری کرد. پرداخت شده. تاری حرکت برای به حداکثر رساندن نرمی رندر فیلم بازی در نرخ فریم 30FPS بسیار مهم است. بنابراین با توجه به حرکات پویا دوربین و تمرکز استارفیلد بر روی اسلحه یا مبارزه با سلاح در گیم پلی، استفاده صحیح از این تکنیک اهمیت دو چندان می یابد.
اجرای بازی با سرعت ثابت 30 فریم در ثانیه لذت بخش تر از نوسان بین 30 تا 60 فریم در ثانیه بدون قفل کردن در یک محدودیت خاص است.
ابتدا به مهم ترین موضوعی که این روزها در مورد بازی مورد بحث قرار گرفته است، یعنی نرخ فریم تصاویر آن می پردازیم. تاد هاوارد بعداً در مصاحبه ای با IGN گفت که بازی برای پایداری روی 30 فریم در ثانیه تنظیم شده است. و وضوح 4K در Series X و 1440p در Series S تنظیم شده است. البته، اجرای یک بازی بر روی کنسول پرچمدار سری X با سرعت 4K/30FPS غیرعادی نیست، اما نکته ویژه در مورد Starfield عدم وجود گزینه ای با وضوح پایین تر و نرخ فریم بالاتر نسبت به توانایی تجربه بازی 60 فریم در ثانیه برای گیمر فراهم می کند. پس چرا استارفیلد چنین گزینه ای ندارد؟
نورپردازی، جلوه های گرافیکی سایه ها و طراحی محیطی دنیای بازی با استفاده از تکنیک های مدرن به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.