بهطور دقیقتر، Metal: Hellsinger سبک شوتر را با سبک و سیاق بازیهای ریتمیک ترکیب کرده است. به این صورت که در هر مرحله از بازی، یک موسیقی هوی متال در حال پخش است و بازیکنان باید شلیکهای خود را با بیتهای (Beat) این موسیقی هماهنگ کنند تا بیشترین آسیب ممکن را به دشمنان وارد کنند. برای این منظور، در وسط صفحه علامتهایی شبیه به نشانههای کمتر و زیادتر را داریم که در حال حرکت هستند و شما باید شلیک را دقیقا زمانی انجام دهید که این نشانههای متحرک، روی قسمت ثابت در نظر گرفتهشده قرار میگیرند و در این حالت یک شلیک بینقص خواهید داشت. اگر اختلاف زمانی شما در این کار خیلی کم باشد شلیکتان خوب خواهد بود و اگر هم این کار را با اختلاف زیادی انجام دهید، یک شلیک بد خواهید داشت. بسته به کیفیت شلیک، آسیبی که به دشمن وارد میشود متفاوت است و به همین دلیل اگر صرفا به کلیک پشت سر هم یا فشار دادن بیمنطق و مدام تریگر کنترلر بپردازید، شلیکهای بدی خواهید داشت که آسیب چندانی به دشمنان وارد نمیکنند و کشته نشدن آنها، به قیمت کشته شدن شخصیت خودتان تمام خواهد شد.
بررسی بازی Metal: Hellsinger – زومجی
Metal: Hellsinger فقط برای کنسولهای نسل نهمی و کامپیوتر منتشر شده که انتظار از جنبههای بصری آن را بالا میبرد. بااینحال چندان هم با تجربه فوقالعادهای از حیث گرافیکی طرف نیستیم و با اینکه طراحی محیطها از تنوع مناسبی برخوردار است و خود شخصیت اصلی و دشمنان هم به شکل قابلقبولی طراحی شدهاند، ولی خبری از گرافیک خیلی خاص نسل نهمی در بازی نیست و تنها نکته قابلتوجه از این حیث کیفیت مناسب افکتهای مربوطبه شلیکها و کشته شدن دشمنان است که کیفیت خوبی دارند. درواقع ساخته استودیو آوتسایدرز، بیشتر یک تجربه شلوغ بهحساب میآید که در هر صحنه بازیکنان را درگیر نبرد با دشمنان نسبتا زیادی میکند و در عین این شلوغی، بازی همیشه با کیفیتی مناسب و بدون افت فریم یا مسائلی از این دست اجرا میشود. برای بررسی بازی، این اثر هم روی ایکس باکس سری اس و هم کامپیوتر تجربه شده که در هر دو حالت عملکرد فنی آن بسیار مناسب و ایدهآل است.
طبیعتا با این توصیفها، برایتان مشخص شده که موسیقی چقدر باید در Metal: Hellsinger مهم باشد و انصافا اینجا، جایی است که سازندگان بازی واقعا گُل کاشتهاند. موسیقیهای استفادهشده در مراحل بازی، همگی بهصورت اختصاصی برای آن ساخته شدهاند و در این راه سازندهها با تعدادی از مشهورترین گروههای موسیقی سبک متال همکاری کردهاند؛ از Lamb Of God گرفته تا Arch Enemy، Dark Tranquility و System of a Down تنها تعدادی از اسامی هستند که برای بازی موسیقی ساختهاند و مثلا مبارزه با انواع و اقسام دشمنان با آهنگ No Tomorrow که سرژ تانکیان خوانندگیاش را برعهده دارد، تجربهای واقعا لذتبخش را رقم میزند.
بهطور کلی، تمامی این عوامل دست بهدست هم دادهاند تا Metal: Hellsinger، شوتری با تمرکز ویژه روی مهارتمحور بودن باشد. مخاطب هرچه که بتواند شلیکهایش را بهتر روی بیتها تنظیم کند، برای آن پاداش دریافت خواهد کرد و به این ترتیب شانس بیشتری برای کشتن و سریعتر کشتن دشمنان خواهد داشت؛ اتفاقی که باعث افزایش امتیاز شما در جریان مراحل هم خواهد شد و بازی سیستم رتبهبندی بازیکنان براساس مرحله را هم دارد که در نتیجه آن، میتوانید همیشه انگیزه مضاعفی برای کسب امتیاز بالاتر در مراحل داشته باشید. همچنین یک سری چالشها هم با تمام کردن هر مرحله باز میشوند که تجربه و کسب موفقیت در آنها، آیتمهای باارزشی در اختیارتان قرار میدهد و شانس موفقیت را بالاتر میبرد.
بررسی بازی براساس نسخههای کامپیوتر و ایکس باکس نوشته شده است
ایده تنظیم شلیکها با موسیقی در حال پخش، بازی را به تجربهای شدیدا مهارتمحور تبدیل کرده و هرچه بتوانید در این کار مهارت بیشتری کسب کنید، امتیاز بالاتری به دست میآورید و همینطور لذت بیشتری از بازی خواهید برد
باس فایتهای بازی یک فرصتسوزی بزرگ هستند و تکراری بودن تقریبا تمامی آنها، باعث شده تا پتانسیل خلق نبردهایی نفسگیر با باسها از بین برود
The Ousiders استودیویی متشکل از بازیسازهای سابق شرکتهایی مثل دایس است که پیشتر روی بازی Darkborn کار میکرد اما پس از متوقف کردن توسعه آن، روی بازی Metal: Hellsinger متمرکز شد که اخیرا برای کنسولهای نسل نهمی و کامپیوتر و بهوسیله شرکت Funcom منتشر شده است. Metal: Hellsinger از همان نمایشهای اولیه، نوید اثری شوتر با حال و هوایی نزدیک به بازی Doom را میداد و در ادامه خواهیم گفت که این اثر چه کیفیت و نقاط ضعف و قوتی دارد.
Metal: Hellsinger ترکیبی است از یک شوتر اولشخص با تجربهای ریتمیک که بازیکنان را با نوای موسیقی هوی متال، به نبرد با دشمنان در جهنم میبرد. همراه بررسی بازی در یک گیمر باشید.