از نظر موسیقی و صداگذاری، بازی فاقد صداگذاری خاصی است و ازطریق نمایش دیالوگها، داستان بازی و تعامل شخصیتها با یکدیگر روایت میشود. بااینحال تیم سازنده از صداهایی خاص برای کاراکترهای بازی استفاده کرده تا حس و حال بامزهای را به بازی خود ببخشد. این در حالی است که موسیقیهای Cult of the Lamb در سطح خوبی قرار دارند. در حدی نیستند که شما را به خود درگیر کرده و برای مدتی در ذهن شما بمانند، اما بهگونهای ساخته شدهاند که اتمسفر و حال و هوای مبارزه را القا کنند.
نیمه دوم گیمپلی Cult of the Lamb را المانهای شبیهساز تشکیل میدهد. بهواسطهی داستان بازی، شما میتوانید فرقه مخصوص خود را تشکیل دهید. با گشتوگذار در محیطها و کشتن باسها، میتوانید کاراکترهای مختلفی را پیدا کرده و آنها را عضو فرقه خود کنید. حال در فرقه شما موارد بسیاری حائز اهمیت است. از گرسنگی، مریضی، اعتقادات و موارد مشابه، چیزهایی هستند که باید به آنها توجه کنید و با ساختن ساختمان، محل خواب، محل عبادت و چیزهای دیگر، شرایط زندگی بهتری را برای فرقه خود فراهم کنید. باید به حرفشان گوش کنید، خواستههایشان را که در قالب مأموریتهای فرعی ظاهر میشوند، انجام داده و بعضی وقتها با فدا کردنشان، قدرت خود را افزایش دهید.
با گشتوگذار در محیطها و کشتن باسها، میتوانید کاراکترهای مختلفی را پیدا و آنها را عضو فرقه خود کنید
Cult of the Lamb یک بازی روگ لایک با المانهای دانجن کراولر است. بدینصورت که چهار محیط اصلی بازی در قالب سیاهچالههایی ظاهر شده که حاوی اتاقها و بخشهای مختلفی است که باید آنها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. البته که همانند اکثر بازیهای این سبک، رفتن به اتاقها و بخشهای هر سیاهچاله، شبیه به انتخابهایی است که شما با توجهبه پاداشی که دریافت میکنید، آنها را انتخاب داده و در محیط پیش میروید. همچنین هر دانجن دارای چهار باس است که آخرین باس، راهب محیط مورد نظر به حساب میآید.
بخشی از جذابیت بازیهای روگ لایک و اینکه گیمپلی آن بتواند مخاطب را سرگرم کند، به نوع سیستم ارتقا کاراکتر یا سلاحهای بازی مربوط میشود. پاداشی که در اختیار شما قرار میگیرد باید مطابق با مقدار پیشرفت شما در بازی باشد و ازطریق آن بتوانید شرایط را برای رانهای بعد، تاحدی سادهتر کنید. Cult of the Lamb این بخش و ویژگی را در نیمه دوم گیمپلی خود قرار داده است. درواقع بازی دارای دو بُعد است. بُعد اول، محصول روگ لایک را بهنمایش گذاشته و بُعد دوم هم یک شبیهساز را در اختیار مخاطب قرار میدهد.
وقتی صحبت از بازیهای مستقل میشود، نام دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) را میبینیم که تابهامروز بازیهای مستقل متعددی را نشر کرده است. محصولاتی که اکثر آنها توانستهاند بهنحوی مخاطب خود را سرگرم کرده و تجربهای قابل قبول را ارائه دهند. ازاینرو در زمان معرفی بازی Cult of the Lamb، کاربران این احتمال را میدادند که با یک محصول سرگرم کننده دیگر طرف باشند.
داستان بازی در مورد سرزمینی است که اعضای خود را قربانی میکند و شما در نقش یکی از قربانیها، پس از مرگ یک پیشنهاد وسوسه انگیز را دریافت میکنید. درواقع کاراکتر The One Who Waits به شما وعده میدهد که با کشتن چهار راهب و آزاد کردن وی، مجدد به دنیا بازخواهید گشت و زنده میشوید. حال گوسفند داستان وارد ماجراجویی بزرگی میشود و در اینمیان، فرقه مخصوص به خود را هم تشکیل میدهد. Cult of the Lamb جزو آن دسته از بازیهای روگ لایکی نیست که داستانی درگیر کنندهای را ارائه دهد. صرفا استودیو مسیو مانستر از ایده داستانی خود استفاده کرده تا گیمپلی متفاوت Cult of the Lamb را بهنمایش بگذارد.
دراینمیان باید به وجود کاراکترهای داستانی مختلفی هم اشاره کنم که به مرور زمان و ورود به محیطهای مختلف، با آنها آشنا میشوید. انجام مأموریتهای این دسته از کاراکترها هم آیتمهایی را در اختیارتان قرار میدهد که برای ارتقا در Templar Altar به آن نیاز پیدا میکنید. تنها مشکلی که در گیمپلی بازی وجود دارد، این است که بازی بهعنوان یک محصول روگ لایک بیش از حد ساده است. حتی اگر جزو کاربران تازهوارد هم باشید، سختی بازی حتی روی آخرین درجه هم چالش خاصی را بهدنبال ندارد و میتوانید بازی را در کمترین زمان ممکن به پایان برسانید. البته که بازیهای روگلایک بهگونهای هستند که باید رانهای مختلفی را به سرانجام برسانید تا داستان بازی روایت شود و کاراکترها را پیدا کنید، اما در جهان Cult of the Lamb، بازیکن پس از گذشت تقریبا ۱۵ ساعت میتواند جهان بازی را کامل کند.
بررسی بازی باتوجه به نسخه کامپیوتر انجام شده است