سی آر ام بهعنوان فرایند: در این نگرش نیز از سی آر ام بهعنوان ابزاری برای مدیریت ارتباطات درونی و بیرونی سازمان استفاده میشود. در حقیقت، در این جا CRM بهعنوان شیوه و روندی در نظر گرفته میشود که کسبوکار برای رشد و مدیریت ارتباطات، به آن متوسل میشود.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری متشکل از یک نرمافزار است که ازطریق آن میتوان اطلاعات مربوطبه مشتری و تعاملاتی که با وی انجام شده را مدیریت کرد.
پایان رپورتاژ آگهی/.
کلیدیترین راهکارهای CRM سامانههای مدیریت چیست؟
میتوان گفت که کاربرد اصلی نرمافزار CRM ، در حقیقت همان مدیریت ارتباطات یک برند با مشتریان خود است ولی از این نرمافزار برای سازماندهی روابط درون شرکت نیز میتوانید استفاده کنید. برای مثال، شما میتوانید از دیتاهایی که این نرمافزار در خصوص فروش، بازاریابی یا بخشهای دیگر در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید تا عملکرد این بخشها را در شرکت خود بهینه کرده و بازدهی بیشتری از سیستمهای مختلف، مخصوصاً بازدهی بیشتر از عملکرد منابع انسانی، در سازمان خود کسب کنید.
بهطور کلی، اصلیترین و کلیدیترین کاربردهای نرمافزار سی آر ام را میتوان بهصورت زیر دستهبندی کرد:
- افزایش فروش
- مدیریت پویا
- صرفهجویی در زمان
- افزایش بازدهی و بهبود عملکرد
- صرفهجویی در منابع (منابع انسانی، مالی، انرژی)
- بازاریابی و تبلیغات موثر
و در آخر
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که کسبوکار خود را راه اندازی کردهاید و بهدنبال افزایش فروش و بازدهی بیزنس خود هستید و نمیدانید CRM چیست، توصیه میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
برای آن که بتوانید کاربرد سی آر ام سامانههای مدیریت را بهتر درک کنید، لازم است ابتدا با ابعاد مختلف CRM در سازمان، آشنا شوید.
یکی از متداولترین سؤالات در بین صاحبان کسبوکار که برای افزایش فروش و بازدهی بیزنس خود در بین ابزارها و استراتژیهای مختلف، سردرگم هستند، این است که سی آر ام چیست. در این مقاله، بهطور کامل توضیح میدهیم نرمافزار CRM چیست و کاربردهای CRM سامانههای مدیریت را بهطور کامل توضیح میدهیم.
سی آر ام بهعنوان استراتژی یا راهبرد: در این نگرش، نوع نگاه بیزنس به نحوه مدیریت ارتباطات با مشتریان تعیین و طراحی میشود.
بنابراین، مهم است قبل از آن که برای خرید نرمافزار سی آر ام اقدام کنید، در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کرده و پس از خرید نرمافزار نیز، از شرکت ارائهدهنده CRM بخواهید که یک نیروی متخصص جهت آموزش کار با نرمافزار بفرستند.
بهطور کلی، باید بدانید که با وجود توضیحاتی که در بالا به شما دادیم، ممکن است هنوز این مسئله برای شما سؤال باشد که مزایای نرمافزار سی آر ام چیست؛ در ادامه برخی از مهمترین مزایا این نرمافزار را شرح میدهیم تا بتوانید با دیدی بهتر در مورد اینکه کسبوکار ما به این سیستم نیاز دارد یا خیر، تصمیم گیری کنید.
سی آر ام بهعنوان فناوری: در این حالت، CRM یک محصول تکنولوژیکی محسوب میشود که انواع مختلفی دارد و کارکنان شرکت از آن برای ثبت، گزارش و تحلیل تعاملات بین شرکت و مشتریان/کاربران استفاده میکنند.
نرمافزارهای قدرتمند مدیریت ارتباط با مشتری، همه اطلاعات قسمتهای مختلف شرکت را جمع آوری میکنند و در هر لحظه که بخواهید، یک نمای واحد و جامع از هر مشتری را در اختیار کاربر قرار میدهند.
میتوان ابعاد مختلف استراتژی سی آر ام در سازمان را به شکل موارد زیر توضیح داد:
یک نرمافزار CRM مناسب، به شما کمک میکند که علاوهبر تسهیل فرایندهای روزانه سازمان خود، بتوانید ارتباطات برند با مشتری را بهینه کنید و مخاطبان شرکت را به سمت تبدیل شدن به مشتریان وفادار پیش ببرید. شما میتوانید با استفاده از این نرمافزار، اطلاعات و دادههای در جریان در شرکت خود را سازماندهی کرده و دادههایی را که نیاز به ذخیرهسازی دارند را به شکلی کارا، در دیتابیسی مطمئن انبار کنید. فراتر از این کاربردها، شما میتوانید با استفاده از CRM، فروش خود را در بلندمدت گسترش دهید و بازدهی کارمندان خود را نیز افزایش دهید.
بهطور کلی، استفاده از نرم افزارهای سی آر ام به شرکت شما کمک میکند که برای مشتریان خود ارزش ایجاد کرده و از آنها نیز ارزش دریافت کنید.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یک گیمر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.
نرمافزارهای سی آر ام فقط محدود به تسهیل فرایندهای روزانه کسبوکار نیستند. شما میتوانید از این نرمافزارها، در هر کدام از بخشهای شرکت خود استفاده کرده و نتایج شگفتانگیز آن را در میان مدت یا بلند مدت مشاهده کنید.
از نرمافزار سی آر ام میتوانید در بخشهای مختلف سازمان خود استفاده کنید و عملکرد این بخشها را بهبود بخشید؛ بهطور کلی، نرمافزار سی آر ام علاوهبر اینکه به ارتباطات برند شما با مشتریانتان کمک میکند، روابط درون سازمان و ورود اطلاعات در بخشهای مختلف شرکت را نیز میتواند بهینه کند. به این ترتیب، وقت و انرژی کمتری برای انجام فعالیتهای درونی سازمان مورد نیاز است و میتوانید با سرعت بیشتری به سمت اهداف خود پیش بروید.
باید بدانید نرمافزار سی آر ام، همانطور که میتواند موجب رشد و افزایش بازدهی شرکت شما شود، میتواند سبب سردرگمی کارمندان و بخشهای مختلف در سازمان شما نیز شود. در صورتی که نرمافزار سی آر ام را به درستی انتخاب نکنید یا در این مورد، اطلاعات کافی نداشته باشید و نتوانید به درستی از آن استفاده کنید، نهتنها بازدهی و عملکرد سازمان شما را بهبود نمیبخشد، بلکه سبب پیچیدگی بیشتر کارها میشود.
CRM، مخفف عبارت Customer Relationship Management یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان است.
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که کسبوکار خود را راه اندازی کردهاید و بهدنبال افزایش فروش و بازدهی بیزنس خود هستید و نمیدانید CRM چیست، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.