یکی از سازندگان Baldur’s Gate 3 در مورد ساختار داستانی این بازی و تعداد پایان ها صحبت کرد.
Baldur’s Gate 3 یک تجربه نقش آفرینی عظیم خواهد بود و این عظیم بودن باعث نگرانی دیگر توسعه دهندگان شده است. زیرا برخی از اطلاعات ارائه شده توسط سازندگان Balder’s Gate 3 باعث می شود تا طرفداران فکر کنند که این اثر استاندارد جدیدی برای بازی های این سبک ایجاد خواهد کرد. به عنوان یک محصول دارای مجوز از Dungeons & Dragons (نام بازی نام یکی از شهرهای Faerun در این دنیا است) و فشار دنبالهای بر یک سری بازیهای افسانهای نقشآفرینی، انتظارات بازی را به شدت بالا میبرد. در این بین استودیو لاریان بار دیگر فراتر از انتظارات عمل کرده است. این بار اعلام شد که بازی دارای 17000 جایگشت مختلف است.
آدام اسمیتنویسنده بازی در مصاحبه ای با Games Radar توضیح داد که این بازی به گونه ای طراحی شده است که ساختار سست بازی های نقش آفرینی قلم و کاغذ در گذشته را تداعی کند. ساختار روایی بازی “مانند یک تار عنکبوت بزرگ است. پایان بازی مرکز آن است]و آغاز آن لبه بیرونی آن است.” بنابراین شما همیشه به سمت یک نقطه ثابت می روید، و وقتی به آنجا می رسید، چیزهای مختلف زیادی رخ می دهد. اما این [تار] با هم ترکیب می شود و شما به نوعی بین خطوط داستانی می رقصید.”
اسمیت به بازگشت جاهیرا، یک همراه محبوب از نسخه های قبلی اشاره می کند: «او بسیار بی طرف است. اخلاقش متفاوته او را آدم خوبی می دانند، اما برای نتایج خوب هم کارهای بد انجام می دهد. وقتی شروع به ساختن آن می کنید [کاراکتر] ما این کار را کردیم، مشکل این بود که جاهیرا شما را قضاوت می کند، اما او از چیزی که نمی داند بی اطلاع است. [پس از گذشته تو خبر ندارد]. و این راز اصلی کار است. مگه نه ؟ مردم فقط می دانند که شما به آنها چه می گویید.”
این رویدادها در لاگ بازی در Baldur’s Gate towns منعکس خواهند شد. افرادی که در مورد اعمال قهرمانانه شما صحبت می کنند، بر پیشرفت شما تأثیر می گذارد. حتی این مکالمات را می توان دستکاری کرد. یک بازیکن ممکن است برای اهداف تبلیغاتی دروغ بگوید یا اغراق کند. اسمیت می گوید: «این جایی است که کار مشکل می شود. زیرا ناگهان تمام تصمیمات مختلفی که گرفته ام روی هم جمع می شوند.” روش مورد علاقه او برای تجربه بازی “عمل گرایی شیطانی” است بنابراین او می تواند بسیاری از افراد را در بازی فریب دهد و هیچ کس نمی داند شخصیت او چقدر بد است.
تعداد پایان های اصلی بازی که از جنبه های مهم کاملاً متفاوت هستند را احتمالاً می توان روی انگشتان یک دست شمارش کرد. بنابراین اسمیت انتظارات را خیلی بالا نمی برد. اما او در ادامه توضیح می دهد که چرا سیستم نفوذ انتخاب بازیکن Balder’s Gate 3 جاه طلبانه است: «ما نمی گوییم این دنیایی است که با هر تصمیمی که می گیرید تغییر می کند. اما آنچه ما می گوییم این است که شخصیت ها در مورد هر تصمیمی که می گیرید نظر خود را خواهند گفت. هر کلیکی که انجام می دهید باعث چیزی می شود. گاهی کوچک است و گاهی به چشم نمی آید. اما از همان کلیک اول، هر کاری یک نتیجه ای دارد.» در نتیجه وقتی تمام تفاوت های کوچک را در کل داستان حساب کنید، تعداد پایان های بازی به حدود 17000 می رسد.
بازی Baldur’s Gate 3 در تاریخ 12 آگوست (3 مرداد) برای رایانه های شخصی و 6 سپتامبر (6 شهریور) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.