ایکس باکس توضیح می دهد که چرا دیگر فروش کنسول را فاش نمی کند



در سال 2015، مایکروسافت اعلام آمار فروش Xbox را متوقف کرد و این شرکت اکنون تا حدودی این تصمیم را روشن کرده است. تیم استوارت، مدیر مالی ایکس‌باکس در جریان این کنفرانس گفت TMT Wells Fargo Summit 2023 این هفته، مایکروسافت این اعداد را به صورت عمومی اعلام نمی کند، زیرا به گفته مایکروسافت، رقم فروش واحد به تنهایی تصویر واضح تری از عملکرد کلی برند Xbox ارائه نمی دهد.

سونی و نینتندو هر سه ماه یکبار آمار فروش سخت افزار جدیدی را اعلام می کنند. ایکس باکس از نظر فروش کنسول در مقایسه با پلی استیشن و سوییچ در رتبه آخر قرار دارد، که می تواند دلیل دیگری برای افشا نکردن فروش کنسول مایکروسافت باشد.

Lecture en cours: Cookie Cutter Annonce Xbox Series X/S et bande-annonce de la date de sortie

Stuart a déclaré lors du sommet : « Au début, c’était comme : « Qu’est-ce que tu fais ? “Vous êtes l’entreprise Xbox et vous ne nous donnez pas de console [sales numbers]، این هیچ معنایی ندارد.’ اما واقعا اولین بار بود که گفتیم: نه، نه، بحث محتوا و خدمات است. »

استوارت گفت که موفقیت ایکس باکس را با تعداد مشتری و میزان درآمد ایکس باکس به عنوان یک برند می سنجد و ایکس باکس این روزها فقط یک برند کنسول نیست.

پیش از این، فیل اسپنسر گفت که اعداد فروش کنسول “واقعاً نشان دهنده سلامت اکوسیستم شما نیست.”

استوارت گفت وظیفه او این است که به ایکس باکس کمک کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند و کاربران ایکس باکس پول بیشتری خرج کنند. یکی از راه‌هایی که مایکروسافت این کار را انجام می‌دهد این است که به گیمرها گزینه‌های خرید متنوعی از جمله خرید بازی، اشتراک در Game Pass یا تماشای تبلیغات عناوین موبایلی ارائه می‌کند.

این مدیر اجرایی گفت که مناطقی مانند آفریقا، هند و آسیای جنوب شرقی بازارهای «اول کنسول» نیستند و بنابراین مایکروسافت در تلاش است تا بازی‌های استریم و موبایل را تبلیغ کند. صنعت بازی های موبایلی، به هر حال، بزرگترین و از نظر تجاری موفق ترین بخش صنعت بازی به عنوان یک کل است.

استوارت تخمین زده است که بازار کنسول‌ها در محدوده «چند صد میلیون» قرار دارد، در حالی که بازار رایانه‌های شخصی حدود 400 میلیون است. او گفت، با این حال، برای موبایل، مخاطبان بالقوه میلیاردها نفر هستند.

بخوانید  Disney Dreamlight Valley: جایی که زباله های پلاستیکی را پیدا کنید

این بخشی از دلیلی است که مایکروسافت قصد خرید اکتیویژن بلیزارد را داشت، بنابراین می‌توانست از فرنچایزهای بازی‌های موبایلی این شرکت مانند Candy Crush، Call of Duty Mobile، Diablo Immortal و Warcraft Rumble و غیره استفاده کند. استوارت تاکید کرد که بازار تلفن همراه بخش سختی برای ورود به آن است و اکنون که مالک اکتیویژن بلیزارد است، بلافاصله به یک بازیگر پیشرو در بازار تبدیل می شود.

با نگاهی بیشتر به آینده، استوارت گفت مایکروسافت می خواهد از تجربه Activision Blizzard در تلفن همراه برای ایجاد تجربیات تلفن همراه بر اساس IP خود مایکروسافت استفاده کند. با این حال، او Halo Mobile یا چیزی شبیه به آن را اعلام نکرد. هنوز برای بازی های موبایل مایکروسافت زود است.

همچنین در طول کنفرانس، استوارت فاش کرد که مایکروسافت می خواهد Game Pass را به دستگاه های پلی استیشن و نینتندو بیاورد. او همچنین توضیح داد که چرا فکر می کند هوش مصنوعی برای بازی عالی خواهد بود.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.