فرگوسن گفت: «داستان Gears 6 قرار بود از Planet Sera خارج شود. این چیزی بود که ما می ساختیم. اگر به داستان Gears 5 توجه کرده باشید، پس با فناوری موشک UIR آشنا هستید. با استفاده از این فناوری، ما به نوعی ایده و زمینه انتقال داستان به سیاره ای دیگر را با تسلط بر زمین های UIR و برنامه فضایی آنها شکل داده ایم. بنابراین میخواستم داستان را از سیاره سرا حذف کنم تا بازیکنان با سایر بخشهای کهکشان یا حداقل مناطق دیگر منظومه شمسی آشنا شوند.
قصد ما این نبود که سفرهای بین سیاره ای را در بازی بگنجانیم. این فناوری باستانی به دوران روسیه برمی گردد و از نوع اسپوتنیک است. بنابراین ما نمیخواستیم ساخت یک بازی Mass Effect جدید را شروع کنیم. ایده Gears 6 در مورد انتقال بازیکنان به مکانی جدید و تجربه احساس آن انتقال بود.
با توجه به اینکه بازی بعدی این سری یک پیش درآمد خواهد بود، باید منتظر ماند و دید که آیا Qualitsain برای تغییر سیاره در Gears 6 در آینده بازخواهد گشت یا رویکرد متفاوتی را در پیش خواهد گرفت. Gears of War: E-Day هنوز تاریخ انتشار خاصی ندارد و برای رایانه های شخصی و سری ایکس باکس در نظر گرفته شده است.