افزایش خرید و ادغام استودیوهای بازیسازی در سال آینده


مایکل متزگر در یک گزارش تازه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ تعداد خریدهای صنعت گیم بیشتر خواهند شد.

صنعت گیم برای سال‌های متمادی در حال رشد بوده و این تکامل در چند سال اخیر سرعت بیشتری یافته است. اکنون این صنعت بزرگ‌ترین صنعت حوزه سرگرمی است و با اینکه در ماه‌های قبل شاهد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و تصاحب بانجی توسط سونی بودیم، ظاهرا این خریدها هم بیشتر خواهند شد. 

مایکل متزگر، یکی از شرکای بانک سرمایه‌گذاری Drake Star که بیشتر روی سرمایه‌گذاری در ادغام‌ها و تملک حوزه فناوری متمرکز است، چنین نظری دارد. همان‌طور که رسانه Axios گزارش داد، طبق پیگیری‌های دریک استار، خریدها و ادغام‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. مایکل متزگر می‌گوید «براساس گفتگو با بسیاری از شرکت‌های مهم گیمینگ در هفته‌های اخیر انتظار می‌رود حجم این معاملات در سال آینده افزایش یابد».

درحال‌حاضر معلوم نیست که این اقدام توسط چه شرکت‌هایی انجام خواهد شد؛ اما او به سونی، تیک-تو اینتراکتیو، تنسنت و Savvy Games اشاره می‌کند و انتظار دارد که آنها بیشترین تحرکات را در این زمینه داشته باشند.

از طرفی می‌توان این ادغام‌ها را هیجان‌انگیز دانست؛ زیرا ناشران بزرگ می‌توانند به تیم‌های کوچک‌تر در تولید پروژه‌هایی کمک کنند که به تنهایی قادر به ساخت آن نبودند. از سوی دیگر، چنین کاری باعث کاهش تنوع و خلاقیت در بازی‌های ویدئویی می‌شود و این تیم‌ها در زمان مواجهه با شرایط دشوار و تعدیل نیرو بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. اتفاقی که در سال ۲۰۲۳ بارها رخ داد و شاهد تعطیلی و تعدیل نیرو زیادی بودیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  سیستم مورد نیاز برای EA Sports FC 24 مشخص شده است