اما در پاسخ مایکروسافت، اشارهای به توییت فیل اسپنسر شده که در آن به یک «توافق اولیه» بین سونی و اکتیویژن بلیزارد اشاره دارد. مطابق این قرارداد، مایکروسافت حتی در صورت تأیید نهایی خرید اکتیویژن بلیزارد نیز نمیتواند تا چند سال بازیهای Call of Duty را در سرویس گیم پس به کاربران خود عرضه کند.
درنهایت CMA این اختیار را دارد که از تکمیل این قرارداد جلوگیری کند. در صورتی که اقدام مناسبی برای رفع نگرانیهای وارده به کاهش سطح رقابت در صنعت بازی از سوی مایکروسافت مشاهده نشود، چنین اقدامی دور از انتظار نخواهد بود.
گفته میشود که در صورت نهایی شدن این قرارداد، بازیهای Call of Duty که اغلب پرفروشترین بازیهای سال در تمام کنسولها لقب میگیرند، در سرویس اشتراکی مایکروسافت عرضه خواهند شد که این امر میتواند رشد چشمگیر ایکس باکس گیم پس را بهدنبال داشته باشد. بنابراین سونی نسبت به کاهش قابلتوجه فروش کنسولها و سرویسهای اشتراکی خود ابراز نگرانی کرده و این نگرانی را از زمینهی به خطر افتادن رقابت در صنعت مطرح کرده است.
حالا اینطور به نظر میرسد که سونی حتی برای عقد این قرارداد هم یک پلن B را پیشبینی کرده و حداقل برای چند سال اجازه چنین کاری را نخواهد داد. اکتیویژن در دورهی PS4 با سونی وارد یک قرارداد بازاریابی مشترک در حوزهی مگا فرنچایزها شده بود که همچنان پابرجا است. به طوری که حتی بازی امسال Call of Duty هم پرکهای انحصاری پلی استیشن را دریافت خواهد کرد.
مایکروسافت بهتازگی بیانیهای در پاسخ به اطلاعیه نهاد نظارتی CMA منتشر کرده که در خصوص نگرانیهای ناشی از عقد قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری این شرکت برای خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه شده بود. پاسخ CMA، رقابت در بازار کنسولهای بازی و سرویسهای اشتراکی و استریمینگ بازی را تحت تأثیر این معامله توصیف کرده و از آثار مخرب آن در صنعت بازی میگفت.
ظاهراً قراردادی بین سونی و اکتیویژن وجود دارد که حتی با قطعی شدن معامله مایکروسافت نیز تا چند سال از عرضه بازیهای Call of Duty در سرویس گیم پس جلوگیری میکند.