وقایع سری Marathon در سیارهای مرموز اتفاق میافتند که قبلا مکان زندگی انسانهای استعمارگر بوده و هماکنون از بین رفته است. حال انسانها برای جمعآوری و غارت منابع این سیاره از سایبورگهای بسیار پیشرفتهای به نام Runner استفاده میکنند. به نظر میرسد هستهی اصلی گیمپلی بازسازی Marathon شبیه به اکثر شوترهای مبتنی بر غارت منابع باشد؛ به این صورت که بازیکنان پس از انتخاب مأموریت، تجیهزات لازم را میخرند و پس از آماده شدن وارد نقشه خواهند شد. سپس بازیکنان باید انواع منابع و مهمات را غارت کنند و پس از تکمیل مأموریت، به سلامت از نقشه خارج شوند.
به مانند بیشتر بازیهای شوتر مبتنی بر استخراج، اگر بازیکنان در حین انجام مأموریت کشته شوند، تمامی منابعی که غارت کردهاند از بین خواهد رفت. طبق گفتهی منابع هندرسون در بانجی، این بازی بهعنوان یک نمونهی پیشرفته از بازیهای سرویس محور در نظر گرفته شده است. همچنین احتمالا جوایز فصلی و سیستم پیشرفت بخش بزرگی از بازی را تشکیل میدهند. باتوجهبه موفقیتهایی که بانجی با سری Destiny و بخش سرویسهای آن کسب کرده است، توسعهی یک بازی لایو سرویس دیگر توسط آنها تعجبآور نخواهد بود.
علاوهبر این، بانجی در سال ۲۰۱۸ یک نشان تجاری به نام Matter را با توضیح «نرمافزار بازیهای ویدئویی» و «سرویس بازیهای الکترونیکی ارائه شده ازطریق اینترنت یا سایر شبکههای ارتباطی» را ثبت کرد.
طبق شایعات جدید منتشر شده، بانجی قصد دارد سری Marathon را به سبکی جدید بازسازی کند.